Sidor

onsdag 13 februari 2013

Nu är det klart!

Min semester är godkänd, så nu kan jag åka till det här:
Ska bli så kul.....
Tack!, till mina arbetskompisar som gör det möjligt för mig att åka. (vi har ingen vikariepool, utan vi tar extrapass, när någon vill vara ledig).

På stickfronten går det framåt. Halvvantarna har kommit en bit på väg.











De är perfekt att ha med på jobbet.
Men även ett annat projekt har kommit till! Fick en beställning av dottern på en "ny" Åremössa! Hmm, den hon hade, blev oanvändbar efter en vända i tvättmaskinen!!!! Tur jag har barnen, så jag får sticka lite nytt till dem, mellan varven. Stickar med mitt Traderafynd, Nanuk (alpaca). Ljuvligt att sticka och fort går det, med stickor 9mm.
Mössan är också ett jobbsticke.

Så vad har jag på gång hemma då?? NADA!! Hör och häpna, jag kan inte komma på vad jag vill göra?? Men jag skulle verkligen behöva nya sockor, men har inte lust just nu..... Var lite sugen på att sticka en sjal, när jag slutspurtade på koftan. Men nej, inte just nu..... Får väl samla ihop lite av varje och se om det blir något som tilltalar mig att ta tag i stickorna.

Eftersom det är köpstopp på allt garnrelaterat just nu, så fick det bli ännu en liten orkidé, som fick följa med hem från affären. Har inte riktigt plats till fler, men det var ju en "mini", så det går nog att tränga in den någon stans.....
Med hem från affären följde också en stor påse blomjord!! Nu ska de stackars krukväxterna chockas ordentligt! Omplantering står på programmet! Kan bara säga att det var lääääänge sedan något sådant inträffade!
Dessutom åkte oxkött till riktigt långkok med hem från affären. Så på spisen puttrar det Kalopps! Det tar ju en stund att få det färdigt, men det är ju så gott med gammal hederlig husmanskost!

Vintern är fortfarande kvar, trots enstaka plusgrader på dagarna.
Det blev en skogspromenad idag på tidiga förmiddagen. Var hos veterinären och vaccinerade hundarna redan kl 09. i morse.

Nej, mina vänner, nu får ni ha en skön "mittiveckan" kväll.
Jag ska plocka liiite med mina garner och se om jag kan påbörja något!
På återseende!

2 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Halvvantar är mycket praktiska OCH värmer! Orkidéer har jag aldrig lyckats med, men fina är de när de blommar.
/Eva

Skaparglädje sa...

Hoppas det blir en givande dag i Halmstad, verkligen sjyssta jobbarkompisar du har.
Jag har köpt tre små orkideér och ska dela ut till dotter/systern/mamma i morgon på Alla hjärtans Dag.
Kram!