Sidor

fredag 15 februari 2013

Måste bara visa.....


Så här blev min "lååång"-randiga kofta! Äntligen är den färdigstickad! MEN, så är det knappar också..... Jag har knappar hemma, men de blev inte alls så bra som jag tänkt mig, så det får bli en vända till sybehörsaffären, tillsammans med koftan, så jag kan få något som passar. Koftan känns annars som om jag kommer att trivas i den. En alldeles lagom vårkofta. 

Så är ordningen återställd på hemmastickefronten. Jag plockade fram ett sockgarn som jag köpte i höstas, Regia Softy, och började med magicloop tå-upp. Kan väl säga att garnet kommer inte att bli någon favorit att sticka med. Det påminner om "öglealpaca" i strukturen, men mjukt som fleece. Så sockorna blir säkert riktigt mjuka och varma, bara jag står ut och stickar dem färdiga. 
För att det ska kännas som vanligt får det nog bli en sjal på stickorna också! Ska försöka mig på en "Solution", tror jag.
Japp, det var det hela för i dag!
Ha en skön fredag med mycket mys!
SES!!!

4 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Jag älskar ränder och därmed blir jag också mycket förtjust i din kofta. Den ser ut att vara mjuk och skön.
Trevlig Helg på Dig!

Henrietta sa...

Jätte snygg!!
Ha det så gott!
Kram Henrietta

Skaparglädje sa...

Så fin din kofta blev, skönt att den är klar...
Jag skulle också vilja lära mig att sticka magicloop har provat en gång men tyckte det var krångligt och repade upp igen.

nattugglan sa...

Va fin den blev, en riktig vårkofta...skönt då nått blir klart.. jag bara börjar på nå annat...men idag ha jag städat,,för nu behövdes det.