Sidor

måndag 10 december 2012

Vinter på riktigt!

Visst är det vackert med vintern. I alla fall när det ser ut så här:


Dotterns gård, vid vägens slut.
Så såg det ut i går när vi åkte till dottern, för att träna musklerna! Ja, nu är det dags igen för att släpa stockar och elda ris!!
Vilket jobb! Inte behöver vi gå på gym, mannen och jag,  vi har ju flera igenvuxna hagar att röja..... Efter fyra timmar var vi möra som välhängda oxfiléer. Så vi packade ihop och åkte hemmåt. Ett nytt snöoväder var på väg in.
Men innan vi åkte från gården tittade vi till vårt mobila hem.
Känns som det är väldigt långt till våren.
I dag har jag känt av alla de där musklerna som jag glömt bort att jag hade! Jag som trodde att jag var mer "vältränad"?
I morse vaknade jag av plogbilen redan vid fem-snåret. Inte helt bussigt att ta sig ur sängen, (efter gårdagens styrketräning). En hel del snö hade kommit under natten, så det var bara att ta fram snöskyffeln och skotta av vid ytterdörren. Hela dagen har det fortsatt att snöa, så nu finns här snö så det räcker och blir över...
Det har inte blivit någon längre hundpromenad idag. Det var ingen som ville gå med mig ut!

I stället drog jag igång och bakade lussebullar, dubbel sats. Receptet blev lite modifierat, för det fanns inte tillräckligt med mjölk hemma. Men några deciliter filmjölk i degen funkade bra. Russinen tog också slut, så det blev lite "nytänk" på lussekatterna. Kavlade ut degen ganska tjockt och använde pepparkaksformar. Hjärtan och stjärnor passar ju bra till Lucia och Jul!









I morron är det Stickcafé på Lennart's. Det får nog bli en stund där. Måste sätta fart på stickorna så mina julklappar blir färdiga.

På återseende!

1 kommentar:

Henrietta sa...

Vilka härliga bilder! Och jag älskar modifierade bullar :) Det blir roligare så!
Jag kommer inte till stickcafét idag. Jag måste sy!
Ha det så gott!
Kram Henrietta