Sidor

torsdag 13 december 2012

Frukosten i fel strupe....

Det fick jag igår morse när jag läste lokaltidningen. En liten notis på familjesidan talade om att vår dotter skulle gifta sig med sin älskade sambo, 121212!!!
Jädrans unge! Inte knysta ens för mor sin!! Men, jag förstår dem. De fixade sitt bröllop precis som de ville ha det. Bara de två, och med en kväll för sig själva.
Hmmm, sa mannen, det tycks upprepa sig! Har en bestämd känsla av att vi gjorde precis på samma sätt!
Vi önskar dem naturligtvis många lyckliga år tillsammans!
Och fest, det blir det vid ett senare tillfälle.
När väl chocken lagt sig tog vardagssysslorna vid. Det förbereds för mannens födelsedag, 60 år och så blir han pensionär till nyåret. Klart det ska firas, men det är ju hopplöst med födelsedagar en vecka innan julafton! Nu blir det inget stort, bara barnen, barnbarn och så våra föräldrar. Trångt blir det i vår lilla lägenhet, men det ska nog gå!
En hundpromenad i skogen hann vi också med, mellan städning och affären.
Mycket snö i skogen, men vi hittade ett "spår" att gå i.
Idag har jag sovit efter min första natt. När jag vaknade framåt eftermiddagen sken solen från en blå himmel. På med kläderna snabbt och ut med hundarna. Det gäller att passa på, till helgen har det lovats töväder....











Trist om allt det här ska töa bort. Jag vill ha vinter ett tag till!!
Jag har nämligen klickat hem lite mera garn från Tradera! Ska bli mössor, såna där "Åremössor" har jag tänkt mig.
150g Nanuk från "Den Store Alpakka" och 100g Natur Uld, Så nu ska det stickas med stooora stickor....

Ytterligare en natt ska jobbas. Hoppas Luciafirandet blir lugnt. Det är ju riktigt kallt, även här i Blekinge, så förhoppningsvis håller alla sig inomhus i värmen.

Ni får ha en fin avslutning på Luciadagen.

SES!!

3 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Min man fyller år två dagar före julafton. Jag brukar försöka ha allt julstök klart till dess.
Kram!

nattugglan sa...

Oj skitt då förstår jag om du "svalde fel" haha,,inte illa att läsa det i tidningen..Vår dotter Karolina..hon "hittade" sin Patrik i juni,,sen så åkte de till Umeå i okt..o dagen efter att de åkt så läste vi i bladet att de ha förlovat sej..o i nov så sa de att vi skulle bli mormor o morfar.(det är 11 år sen nu). så det har gått i rasande fart hela tiden..Men som sagt de gör ju precis som de vill..det är ju deras liv.. Hoppas att det blir en bra fest för mannen din oxå sen då ni har fest...Ja du undras över hur jag hinner med allt.. ska jag avslöja en sak.. här är så råddigt så det är inte klokt.. men nu ska jag börja städa.. måste få nått klart för nästa onsdag(19.12) far jag o äldsta dottern till Docksta med julklapparna.. o då vi kommer hem så är det bara 2 dar kvar till julafton.. jag får näsatn ont i skallen då jag tänker på det.. Ha en bra Luciakväll..Kram /Christine.

Eva Hudin sa...

Jag har också hört talas om det där tövädret. Men man får väl vara glad för de veckor man fick av bästa vintervädret. Å andra sidan har ju vintern egentligen precis börjat, så mycket hinner hända än...
Om man går i tankar om en stor hund i liten förpackning, vad ska man då tänka sig? Strävhårig tax som inte jagar, Welsh Corgi som inte vallar...