Sidor

fredag 2 november 2012

I flygande fläng.

Rusade hundarna på ängen i eftermiddag. Vi hade så'n tur att när jag sovit färdigt, så sken det en blek sol. En snabb lunch med mannen och så ut!!
Hundarna njöt lika mycket som jag. Äntligen lite uppehållsväder!
Det blev en hel del bus och mycket spring på ängen idag.

I flygande fläng har jag virkat mössor till 11-åringarna! Och nu är de färdiga. Det blev lite garn över, så jag knåpade ihop en till yngste grabben också. Hoppas nu de blir nöjda.....
Fast jag tycker de ser ut som godis! Ni vet det där som kallas "mattlump"
Till F's mössa ska jag använda stickor. Önskemålet är en "inkamösa" (ja, en så'n där med öronlappar) helst ska den vara röd. De vet vad de vill ha, de där barnen.

Mitt bokpaket kom i början av veckan. Har bara "bläddrat" lite i dem. Men de ser lovande ut.
Jag har även lånat bok på biblioteket. "Ett år med stickning" av Debbie  Bliss. Efter att studerat den ingående, så är det nästan så jag skulle vilja ha ett eget exemplar......

Men jag får väl vänta med shoppingen tills vi varit och handlat mer förvaring! Och det kan dröja, för vilken man följer frivilligt med till IKEA??? Inte min i alla fall. Kanske ska åka själv?? Hmmm, tål att fundera på!

Avslutningsvis några bilder från eftermiddagens hundpromenad. Nu är det HÖST på riktigt!












Trevlig helg!

3 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Åh, vilka fina höst- och hundbilder du bjuder på och himlen är blååå! Jag har också tänkt en del på corgi och när jag nu fått möjlighet att vara lite dagmatte säger jag bara JAAA!
Det är rena fröjden att sticka i alpackagarnet, så mjukt och lent och snällt.
Jag blir sugen på lakrits när jag ser mössorna du stickat. Jag tror dungarna blir jättenöjda.
Härliga stickböcker du införskaffat!

Carola sa...

Jättefina bilder! Här är det grått å snön håller på att smälta... Jag läser sällan stickböcker fastän jag stickar själv... Här är det min man som tycker vi ska åka till IKEA!!!! Fast han inte ska ha nåt därifrån... Ha en skön helg!

nattugglan sa...

Va härliga bilder.. Ja ni har en fin höst.. här tycker jag det är mest grått o disigt...Va häftig mössan blev.. Ìnte tror jag att min gubbe sku komma med till Ikea.. grannens "gubbe" ha vari med 3 ggr nu o då skoja jag att ska vi å far.. men han blev avlååång i ansiktet´.. det va väl svaret...Ha en bra helg.