Sidor

måndag 15 oktober 2012

Regn, rusk och UFO:n!

Hela helgen har det regnat! Och så fortsätter det idag också. Men i allt elände, kan jag tala om att jag har sovit gott efter mina två jobbnätter. Så inte har det gjort mig något att det regnat!!
Fast jag tycker ju lite synd om alla som bara är lediga på helgen och som tvingas "sitta inne" och se hur ledigheten bokstavligen flyter iväg! Jag var ju ledig i veckan när vi hade ett par ljuvliga höstdagar med sol och hög klar luft. Tillvaron är inte rättvis, men man får väl göra det bästa av det!
Men det är väl bara att vänja sig vid regnet och rusket, det är ju höst!
Eftersom jag har sovit bort helgen, så har det inte blivit så mycket annat gjort. Städat skrivbordet och tittat över garnlagret, det är vad jag gjort! Japp!, jag har massor av garn, behöver nog lite mer förvaring?! Trots detta så lyckades jag "klicka till" mig lite mer Regiagarn från tradera! Jag är hopplöst förtjust i Regias garner (men det vet ni ju redan), så det gick liksom inte att stå emot. Så nu får jag gå och vänta på posten ett par dagar och hoppas att det snart dimper ner några nystan i lådan.....
Mina UFO:n växer sakta, sakta. Alpackakoftan har kommit upp till ärmhålet och ska nu vila medan jag stickar ärmarna. Sedan ska allt stickas samman till ett ok. De blir nog bra, om det blir färdigt....

Nästa UFO, har jag inte hållit på med så länge. En kofta i mosstickning med stickor 5mm. Tanken var ju att det skulle gå undan!?
Bakstycket klart och bägge framstyckena på stickorna. Det tar sig....
Jag håller ju också på med en sjal i Fame Trend paljett. Nu måste jag leta fram en längre kabel, så jag kan fortsätta sticka. Jag känner mig nöjd med sjalen så här långt.
Jag har ju redan stickat en i samma mönster, men då i Drops alpacka, och den har inte blivit blockad ännu....

Men sticklusten är tillbaka, så kanske, kanske jag blir klar någon gång??
I morron blir det i alla fall ett besök på "Lennart's stickcafé". Därefter har jag tid hos optikern, lär väl inte bli billigt om nya brillor behövs??

Just nu ser det faktiskt ut som regnet har pausat, så det är väl bara att försöka lura ut de fyrbenta på en promenad!
See you later.......


1 kommentar:

Skaparglädje sa...

Många olika projekt på gång samtidigt. Moss-stickning är roligt att sticka.
Kram!