Sidor

tisdag 4 september 2012

Datorfritt!

Ja inte helt, men nästan. Har bara gjort en snabb titt då och då. Inga inlägg, eller längre surfande på nästan en hel vecka! Orsaken är en envis "skallavärk" som inte vill ge med sig. M och jag diskuterade orsaken till det på en av hundpromenaderna i veckan som gått. Alla väderomslag som varit, inte bra för oss med migränkänslig skalle, FULLMÅNE! Ja, det innebär ju att det inte går att sova med någon ro, så då kommer migränen smygande av sömnbristen.....
Så vad har jag gjort i stället?
Jag rotade i mitt garnförråd (och det är ju stort!), och hittade ett blandgarn i bomull 60%/akryl 40%.
Börjar tröttna på min min kofta i alpacka, så ett nytt projekt med grövre garn och stickor passar utmärkt. Hittade ett mönster i en engelsk mönsterbok som nog kan passa. Men som vanligt har jag inte garn så projektet kan bli enfärgat, så det får bli randigt. Mosstickning i bottenfärgen och så några varv slätstickning i mönsterfärgen. Vad det ska bli? Det får ni se vid ett annat tillfälle! Så en ljudbok i öronen och så mosstickning, det har jag ägnat mig åt i stället för att sitta vid datorn!

I dag har jag fått present! Tack snälla Henrietta för OFFE-mönstret!
Det blir absolut en på stickorna, när de andra projekten är färdiga. Har tittat in på OFFEKAL då och då och beundrat alla fina "koftor". Och nu kan jag sticka en egen......

Tiden rusar iväg och det måste jag också! Agility-träning med Qeylah står på programmet i kväll. Och nuär jag sen, så.....

SES!

1 kommentar:

Skaparglädje sa...

Snygga färger du stickar i, och moss-stickning är roligt att sticka, även halvpatent.
Kram!