Sidor

söndag 26 augusti 2012

Så var helgen över!

Det gick undan vill jag lova!
Kräftorna då??
De var helt godkända och faktiskt riktigt goda. Men vi fick ha hjälp att äta upp dem. Tjugofem stora flodkräftor hade vi aldrig fått ner, mannen och jag. Så det blev ett knytis hos dottern med familj! Så vi blev tre vuxna som åt kräftor. Barnen och dottern åt grillad fläskytterfilé. Höstens första Jansonsfrestelse blev det också, med mycket grädde i.....
Lilla fröken nyfiken, Dutchess, besökte min ryggsäck. Kollade noga när jag gick hem, så hon inte följde med.
Djurbeståndet på gården har ökat under sommaren! Fler dvärghöns (räv och rovfåglar tar sig ett skrovmål emellanåt), ytterligare en häst och så världens sötaste kattunge, som flyttade in i fredags! Tyvärr blev det ingen bild på den lille vilde, men det kommer ju fler tillfällen.
Hundar, höns och katter samsas fint på gården. Det är en riktig idyll de bor på, dottern med familj. Mitt ute i skogen! Men det finns några gårdar till runt omkring, så de är inte helt ensamma.

Idag har vi jobbat av det vi åt i går! Ny hästhage skulle stängslas, så förmiddagen gick till detta arbete. Inte helt lätt att få ner stolparna när marken är som i Småland, full av sten!

Så inte har det blivit så mycket stickat. Men vad gör det, vi har haft en bra helg ändå.
Nu väntar mina jobbnätter. Har jag tur, så kan det bli ett par varv stickade på koftan!

På återseende!

2 kommentarer:

Henrietta sa...

Vad härligt att vara ute hela helgen. Och så mysigt med så många djur.

Kram Henrietta

Skaparglädje sa...

Vilken härlig trädgård med både djur och människor som springer runt. Jadu...Småland är ju ett stenrike, det märks när man sak göra något i trädgården. Roligt att du vill vara med i mitt lotteri.
Kram!