Sidor

fredag 13 juli 2012

Gränna.....

Samhällena runt Vättern kan man aldrig få nog av!
Sommarens väder är ju perfekt för utflykter. Så igår blev det ett besök i Gränna. De obligatoriska polkagrisarna gick jag förbi. Letade efter en garnaffär på Stickameras medlemslista. Nämligen Syster Lyster.
ÅHH vilken affär! Så mycket fint garn att klappa! Och så en supertrevlig affärsinnehavare (som jag glömde fråga vad hon hette)! När jag äntligen kom ut ur affären undrade mannen om jag köpt hela lagret??? Förstår inte alls vad han menar......
Men visst blev det lite garn med hem! Tunt,tunt mohairgarn och ett av ägarinnans mönster på en kofta/jacka.
Har inte någon bild på mitt garnköp, ännu. Men det kommer, jag lovar.

Annars rullar dagarna på i ryslig fart! Semestern har börjat, så nu blir det mobilt boende ett tag framöver. Så i mån av tillgång till internet, blir det uppdatering på bloggen.

På återseende!

1 kommentar:

Hedvig sa...

Tack för garnaffärstipset! Åker förbi de trakterna ibland på väg till Borås, då ska jag hålla utkik efter den. :)