Sidor

måndag 7 maj 2012

Inventering!

Det hela började med att jag letade efter ett mönster som jag fått av en arbetskamrat! I flera timmar gick jag igenom mina mönster och diverse högar med tänkta projekt. En del påbörjade.....

Var bara tvungen att testa I-cord. Såg så snyggt ut med pimpade hörlurssladdar! Men jisses vad tråkigt det var att sticka......... Tänkte väl att det kunde följa med till jobbet, när det är brist på annat enklare sticke.

Sjalen "Ingrid" hittade jag med en svensk beskrivning! Nu skulle det stickas spetssjal! Andra bloggare 
lovordade det enkla mönstret, men jag bara stickade fel hela tiden, så det blev ett UFO. Men mönstret är jättefint och namnet passar mig också, (har Ingrid som andra namn), så kanske jag gör ett nytt försök om ett tag.

På jobbet har jag två projekt på gång. Ytterligare en sjal! Måste snöat in på sjalar???
Det är en "Pyttipanna". Den är riktigt rolig att sticka, så förhoppningsvis blir den väl klar någon gång. Stickas i Kunstgarn från Hjertegarn, gröna och blå nyanser. 
När det är mycket att göra på jobbet, så får det bli sockstickning. Den kan man avbryta mitt i ett varv och fortsätta på flera timmar senare, utan att man glömt vad som ska stickas näst.

Andra socken på gång, och garnet är Fabel.

Hemma stickar jag på min Shetland triangle lace shawl. Trots mönster på engelska flyter det på bra. Så den ska nog bli klar, den också!
Sen började jag ju på en "Tant kofta"-kofta. Det går trögt, med tunt garn, många maskor och tunna stickor tar det tid. Just nu har jag beslutsångest hur jag ska randa den.....

Ja,ja, det blir nog bra när det blir färdigt!

Hur gick det då med mönstret jag letade efter?? Efter att ha sovit på saken, kom jag ihåg att jag mycket ordentligt lagt mönstret tillsammans med det tilltänkta garnet! Så nu kan jag ju starta upp ett projekt till, om jag får lust!!

Har fått min byteskompis i garn och tebytet. Så nu funderar jag på, vad som ska skickas i väg.... Surfar runt på hennes blogg för att få tips om vad hon tycker om för garner. Det är inte lätt precis, men jag hoppas jag får till något som hon kommer att gilla..... Ska försöka få iväg mitt paket i slutet av veckan.

I kväll är det agilitykurs för Gina. Hoppas den kalla vinden avtagit i styrka då! Det är inget kul att träna när det är kallt........

Måtte värmen komma snart!


På återseende!

PS. Idag har blogger själv bestämt hur texten ska ligga! Ibland centrerat och i bland vänsterjusterat! Det är bara att gilla läget!!

2 kommentarer:

Henrietta sa...

Det är väl konstigt att påbörjade projekt bara blir fler och fler medan avslutade projekt inte är lika många :)
Hoppas vi ses idag!

Kram Henrietta

Anonym sa...

tusen tack för paketet. Det var så mitt i prick.