Sidor

tisdag 27 mars 2012

Nytt!

Idag har har jag äntligen fått ny "tvättpelare"! Både tvättmaskin och torktumlare har gått på kryckor ett tag. Men egentligen är det inte så konstigt. De har jobbat ordentligt sen husen byggdes 1992, Så efter 20 år har de gjort sitt!
Före

Efter
Nu är det bara att tvätta i kapp, det som blivit liggande.....

Sommarväder har det varit i dag. Vi tog lite extra morronvila, hudarna och jag. Innan vi masade oss ur sängen hade Gina full koll på fåglarna (kråkor eller skator) som flög utanför fönstret. Hon la sig uppe på mig och fick då lite bättre utsikt....

Eftermiddagen har vi tillbringat i blåsippebackarna.
 Jisses vad blåsippor vi hittade.....

Balkongvistelse har det också blivit. Precis lagom varmt för att sitta ute och äta middag. Vi njuter, måtte det vara länge!

På stickfronten är det sockorna på magic-loop som det arbetas på. Bäst att göra dem färdiga innan jag börjar på något nytt!
Bläddrade i mina sticktidningar igår och hittade massor som jag tänka mig att göra. Hoppas bara det finns garn i lagret som passar?!!

I morron är det dags för uttagning till agilitykursen, som jag anmält Gina till! Hoppas vi klarar alla momenten, så vi får vara med....

Njut nu av vårvädret, det gör jag!

På återseende.



1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Visst är det härligt med nya vitvaror! Här har vi gemensam tvättstuga med bra tvättmaskiner och torkmöjligheter. Denna underbara tid när våren bara väller in och allt går så fort. Visst är det härligt! Igår var Mika några timmar hos en vacker salukihanne, behövde hundvakt. Men skönheten räcker inte långt, när jag kommer välter hon omkull mig av sådan ofattlig glädje. Hon blir tokyster. Och jag vet inte hur jag ska hantera henne. Man kan ju inte banna en hund som blir så otroligt glad.
Sol på Dig
Kram