Sidor

onsdag 15 februari 2012

Snö, pippitröja och godis!

Vilket vinterlandskap vi hade utanför fönstret i morse!

Det snöade hela eftermiddagen och kvällen i går. Det blev nog en 20 cm snö, av det. Men idag har det varit milt. Flera plusgrader, så snön har var tung att gå i. Så vi gjorde det enkelt för oss och gick den långa fina cykelvägen (som var plogad) bort till Skärva. Hundarna kunde vara lösa och vi fick oss ett och annat gott skratt, när de busade runt och försvann under snön i dikena. Mest var det ju Gina som försvann, men hon tyckte nog det var kul, för hon gjorde om misstagen flera gånger.
 

På hemvägen åkte hon snålskjuts innan för min jacka! Kalla tassar behövde värmas.
Tack M för gott sällskap i snålblåsten!
Trötta hundar hade jag när vi kom hem, efter den långa promenaden. Alla tre försvann in till vår säng.... Så jag passade på att göra ett ryck på Pippitröjan (jobbsticket). Det känns som den behöver bli klar nu, innan den riskerar att bli ett UFO!
Och med underhållning av en ljudbok, "Änglamakerskan" (av Camilla Läckberg) så gick det undan. Alla delar är nu färdigstickade, så nu är det "bara" att fästa trådar och montera skapelsen! Det finns hopp!!
Sen är det väl bara att göra en djupdykning i garnlagret och hitta något nytt projekt att släpa med till jobbet.
Avslutningsvis vill jag rekommendera min nya favorit! Det bästa jag vet: salt lakrits och choklad, och nu behöver jag inte välja!!!

Farligt god!!

I morgon är det dags för stickcafé, igen! Ska bli kul. Tänk att det redan gått en vecka igen??!!

Nu blir det straxt Sveriges Mästerkock och då passar jag på att fästa trådar......

Ses!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Så mysigt för de fyrbenta vännerna att kunna plumsa lite i snön. Du har hittat rätt godis prövade den i helgen o den var inte fel kommer att finnas i skåpet. Ha en skön kväll kram Beijan

Henrietta sa...

Kanske skulle testa den chokladen. Gillar också salt och choklad ihop.
Ha det så gott!
Kram Henrietta

Eva Hudin sa...

Men hua då, ni har då fått mycket mer vinter än vi här på västsidan. Häromdagen var det rena försmaken till vår, men "en svala gör ingen sommar". Jag förstår att Liten Gina lätt blir kall, sådan tur att hon ryms innanför jackan.
Kram

mammas glutenfria blogg och nattstickan sa...

Jag håller också på med en pippitröja till barnbarnet. Den är "hallonröd" med vita ränder. Tänkte att hon skulle få den som födelsedagspresent, men hon fyller inte 3 år förrän juni, så det är gott om tid. Det gäller att passa på så länge mormors tröjor duger. Än å länge bär hon dem med stolthet.