Sidor

måndag 20 februari 2012

Borta,

det är det mesta av snön efter regn och töväder i helgen! Lika snabbt som vi fick vinter är det nu vår på gång! I och för sig hade jag gärna haft snö över sportlovsveckan, men det lilla som är kvar nu får gärna försvinna helt.
I skogen låg det lite mer snö kvar. Men om några dagar går det inte att gå på den här stigen om tövädret håller i sig.
Solen höjde nog temperaturen någon grad, så det blev riktigt svettigt att plumsa i tö-snö.  Men vad gör det när man kan pausa och få se fina vyer över fälten bort mot havet??
Dagen har annars ägnats åt tråkgöra. Dvs städning! Hur mycket grus kan några hundar dra in egentligen?? Massor verkar det som, och då är mina hundar korthåriga! Men nu är golvet rent och krukväxterna ompysslade, så till kvällen blir det te och en semla som belöning för allt slit. Ja, sen blir det ju tid till stickning också.
På tal om stickning...
Nu är den klar, pippitröjan. Garn blev det över, så det får bli en matchande mössa också. Vad som hamnar på stickorna sen, det vet jag inte. Jag behöver något enkelt att ha med till jobbet, kanske ett par sockor? Är annars sugen på att sticka en sjal. Tycker att "Shetland triangle lace shawl" är så fin. Får se om jag vågar mig på den, mönstret är på engelska!!

Nej, nu får det bli te och semla. Ha de gott där ute i stugorna!

Ses!







1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Stundtals är det riktigt skönt ute här med och talgoxarna och andra bevingade kvittrar mest hela dagarna. Jag förstår att hundarna drar in, det blir ju många tassar som springer in till dig efter promenaderna. Fina färger i pippitröjan!