Sidor

måndag 16 januari 2012

På stickfronten intet nytt!

En hel vecka har gått sen senaste uppdateringen! Vart tog den vägen??
Misstänker att den gått åt till allt sånt där som man gör, men som ingen ser att man gjort!!??? Städa, tvätta, veckohandla och allmänt plock, ja ni vet säkert själva hur det kan vara......
Några varv på jobbsticket blev det sist jag jobbade, så nu har jag påbörjat framstycket på pippitröjan. Ett par vantar, typ lovvikavantar, har också blivit påbörjade. Men där körde jag fast i mönstret! Tack snälla Ann-Britt för att du löste mitt problem, så jag kom vidare. Resten av veckan har det inte blivit stickat en endaste maska..... Jag har istället tampats med symaskinen!

Dålig kvällsbild, men kreativt har det varit...
Återbruk, kallas det visst när man använder begagnat och gör nytt. Det har varit hopplöst att hitta hundtäcke till Gina, så nu har jag ritat och provsytt i lakan, innan jag slaktade ett stort hundtäcke och sydde om till lilla räkan. Pilligt och mycket sy, spätta upp och sy om har det blivit, men i kväll kom det sista på plats! Hoppas nu att det blir bra när det kommer i bruk!

I helgen har vi varit ute och promenerat en del, mannen, hundarna och jag. I lördags var det vitt ute..... Det var inte så mycket snö, utan mest hagel:

Undrar hur länge det dröjer innan det här "trädet" faller i sär???
Solkatter??
Hemma njöt hundarna av solskenet.

Söndagen var inte lika solig, men det blev ändå en härlig promenad på Tromtö på förmiddagen! Stormarna har gått hårt åt den gamla bokskogen och på visa ställen såg det ut som ett jätte-plockepinn!

På eftermiddagen blev det korvgrillning hos dottern. De håller på att restaurera hagmarkerna, dvs de rensar sly och sågar ner träd mm, mm. Till våren ska fåren få beta här.

Här fixas grillpinnar.

Bakom dottern växte tidigare slån.
Varmt och gott var det vid glöden, så långa grillpinnar behövdes. När alla var mätta och belåtna, la vi på dagens sista ris på glöden. Det blev en ordentlig brasa igen. När den var nerbrunnen var det redan mörkt och kväll....

I morron blir det kanske en tur till stickcafét på Lennart's?! Får se vad jag har lust till. Till kvällen är det sen dags att börja mitt jobbpass, igen!
Så var den här ledigheten över...

På återseende!

Inga kommentarer: