Sidor

torsdag 29 december 2011

Mellandagsrea!

På HEMTEX fyndade jag två stora välstoppade kuddar i snyggt fodral! Ja,ja, det där med volang är inte riktigt min stil, men den var så liten och försynt att det fick gå!! Nu kan vi sitta tillbakalutade med riktiga kuddar bakom ryggen och läsa böcker i sängen.... LYX!

Komma hem med nya saker till nyfikna fyrbeningar går inte! Hållfastheten skulle genast testas!!
Men det var lite för mycket kudde för en liten "räka", så hon gav upp, när den inte gick att dra ner på golvet!

Det har inte blivit nå't stickat på flera dagar! Huga! Funderar på om jag ska repa upp de påbörjade "raggisarna" till svärdottern?? Tycker inte de blev bra......
Var faktiskt i två garnaffärer i dag (efter besöket på Hemtex), UTAN att köpa ett endaste litet nystan garn!! Jag borde få diplom! Dessutom hade de 30% rabatt på allt stickgarn i den ena av affären!! Är kanske inte riktigt frisk????

Tillbringade kvällen i går med att rensa på hårddisken! Hade en ryslig massa ljudböcker liggande där, som fyllde upp rejält! En del vill jag ju ha kvar, för att lyssna på igen, medan andra räcker med att ha lyssnat på en gång! Och där fanns många att rensa bort!!!! Vilken tid det tar att jobba med dator!!! Timmarna bara försvann! Tyvärr åkte ett och annat med i papperskorgen av bara farten, hur nu det gick till??
Så det blir till att försöka hitta stickmönstren igen!! Ja, det gäller att ha tungan rätt i mun, när man deletar!! Och har man inte det, kan jag ju alltid skylla på den här:
Hon är alltid inblandad när det är oordning på saker och ting!!

Ha nu en skön torsdag och se till så ni inte blåser bort i stormen!
På återseende.

9 kommentarer:

Unknown sa...

Så söt o oskyldig hon ser ut där hon sitter så sockersöt. Vilka snygga kuddar du har inhandlat mysigt. Ja du man kan tro att man är sjuk när man går in i garnbutiker och inte har något med sig. Men då blir det mer nästa gång i stället. Ha en mysig kväll här håller vi oss inne. Kram Beijan

Skaparglädje sa...

Haha....alltid bra att ha någon att skylla på.
Kuddarna var jättefina, roligt när man hittar saker på rean.
Kram!

Henrietta sa...

Härliga fynd! Stora kuddar är något jag letar efter. Just för att det är så mysigt att halvsitta i sängen *S*
Jag ska INTE fråga var garnrean var! Ska inte köpa nytt garn utan använda det som finns!!

Gott Nytt till dig med!

Kram Henrietta

Ippolinas IGs sa...

Wow vilken fin bild på Gina! Vacker har hon blivit♥

Eva Hudin sa...

Det där känns igen, att rensa datorn och alldeles för mycket hamnar i papperskorgen. Storkuddar i sängen måste man ha. Snygga kuddar och snygg säng, jag är mycket förtjust i "järnsängar". Downton Abbey drällde av det vackraste!

Anki sa...

Jag tycker det ser ut som Gina har full koll på datorn.Hon kanske kunde hjälpa mig att rensa lite i min sega dator.Gott Nytt År!

Anonym sa...

Jättehärliga kuddar! De gillar jag verkligen =)
Önskar er ett riktigt Gott Nytt År!
kram

Hedvig sa...

Gott nytt raketfritt år önskar jag dig och vovvarna! :)

Unknown sa...

ÖNSKAR DIG ETT GOTT NYTT ÅR kram Beijan