Sidor

fredag 12 augusti 2011

Sen sist,

har det inte blivit så mycket gjort! Det blev en eftermiddag på balkongen i tisdags. Solen tittade fram då och då mellan molnen. Vi njöt, hundarna och jag, efter allt regnande.
Biabäddarna åkte ut på balkongen och Gina la genast beslag på den ena! Bäddarna är stora och rymmer två ridgebacks, men Gina fick ha sin själv, tills Line bestämde sig för att det gick att dela bädd med henne.
Lite stickat blev det också! Kragen på flättröjan, blir en delad vikkrage och en bit på väg ser det väldigt bra ut...
Är så sugen att börja på något nytt! Men vill ha tröjan helt klar innan stickorna hamnar i nytt garn!
I går hade jag fullt upp! Härliga barnbarn var hos mig en hel dag medan föräldrarna jobbade! Lite gamla leksaker åkte fram ur gömmorna....
Hjälp med hundarna fick jag också, när det var dags att rasta dem. Efter lunchen hade vi tänkt ta skärgårdsbåten, Axel, in till Karlskrona. Men när vi kom till kajen var alla platser bokade! Så det blev en busstur till staden i stället! Inte lika kul, men vi skulle ju till stan's glasscafé, Glassiären! Glass blev det i stora lass! Så mycket att det inte fanns plats till allt, i små barnmagar. Dagen slutade i regnrusk! Så det blev inte någon tur till hamnområdet, där det pågår "Sail", eller rättare sagt, hamnfest, med knallar och allt annat som hör till!

På kvällen var det Tupperware! Det gäller att ha en stor plånbok, när man ska handla! Jag gillar deras saker, men tycker att de är väl dyra. Men i går var det utförsäljning av utgående färger och en del demoex! Genast kom priserna i ett köpvänligt läge! Ja, tomhänt kom jag inte hem!

Idag har jag tagit igen en del av den sömn jag missade i början på veckan, efter mina jobbnätter. Halva förmiddagen hade gått innan jag kom ur sängen! Men det är perfekt sovarväder idag, mulet och blåst! Kan lika gärna  hålla sig inne i sånt väder! Så, vad göra idag?? Jo, jag ska njuta av min stickning (kragen SKA bli färdig) och ljudboken jag har på gång, Paganinikontraktet av Lars Keppler. Där emellan kommer jag att kolla runt vad andra har hittat på. Kommer att sitta här, i min lite lätt kaotiska hörna:
Bakom ryggen sover fyrbeningarna nöjt, i sin soffa! Ingen har bråttom ut idag, det är ju inte sol ute!

Ha en skön fredag, alla där ute! Det ska jag ha!!

På återseende.

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Siv, Mika är en härlig hund; lyhörd, lättlärd, snäll, vänlig och hon visar mer än Disa att jag är flockledaren. Men som många långhalsar och långnosar får man se upp med vad man lägger på bordet. Hon är tjuvaktig!
Lilla Gina har nog också mycket fuffens för sig,kanjag tro. Jag har läst Paganini-kontraktet och det var nästan till att sträckläsa för spänningens skull.