Sidor

söndag 14 augusti 2011

Knähundar!

Idag har jag och Gina tillbringat dagen på ett ställe med kaotisk ordning!
Vi har varit på Hundutställning i Ronneby Brunnspark! Stolar, burar och tält överallt! Dessutom tillkommer alla hundar, deras ägare och familjemedlemmar, och såna som jag, som bara ska titta! Jag hade tänkt titta på Ridgebacken till att börja med, men de var redan klara när jag kom fram, så det blev att kolla in vinthundar i stället! Hamnade vid Whippetringen, där även Italienarna skulle bedömmas. Kollade in Saluki och Borsoi i ringen bredvid, kunde inte bli bättre placering! Träffade  Winnies agilitykompis, "Hillevi" (whippet) med matte.
Och en massa andra hundmänniskor, som jag känner sen tidigare. Mycket pratande och hundtittande har det blivit idag.
Nya bekantskaper har vi också gjort! Tack för trevligt sällskap alla ni med "italienare"! Visst är de alla små knähundar, även om de sitter i famnen?!



Den här lille killen är jämngammal med Gina och också  med för att kolla in, hur det går till på utställning.
Vädret var perfekt för hundutställning: mulet men ändå varmt. Gina hade fullt upp med att leta hundgodis, runt ringen, hälsa på hundar och människor. Väl i bilen svimmade hon av trötthet. Jag tror att kvällen kan bli lugn och skön......

Har fortfarande inte bestämt vad jag ska sticka på nu, när flättröjan är klar! Garn har jag ju inte någon brist på, men helt plötsligt vet jag inte vad jag ska göra av det! Märkligt! Jag får väl ta mig en funderare nu när jag ska jobba mina två nattpass.

På återseende.

3 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Jag har egentligen bara bedårats av vinthundarnas yttre skönhet, men med Mika i huset inser jag också hur härliga de är "inombords" liksom...

Hedvig sa...

En dag med massor av fina hundar kan ju aldrig skada! :)

Anonym sa...

Kan tänka att den lilla tarmen var trött efter att ha tillbringat dagen i ny miljö =)