Sidor

tisdag 12 juli 2011

Garn!

Japp, det blev ett garnstopp på vår resa! Kilafors med Garntjänst butik!

Hylla efter hylla med garner att klämma och känna på.... 
Priserna är desamma som i katalogen, men där fanns en del extrapriser. Men det var inga garner som jag var intresserad av. Visst blev det handlat.... men jag har faktiskt glömt att fota?! Bild får väl komma senare. Det blev både garn och mönster. Så nu har jag att göra hela långa vintern!
Det har varit mycket sol och bad den sista veckan. Härligt! Kvällarna har varit sköna utestickarkvällar, så ärmarna på flättröjan växer sakta men säkert. Men jag upptäckte att mina Knitpro stickor har tappat färgen!! Har jag stickat för mycket, eller tål de inte sol??
Stickorna var mörkt cerise från början! Nu är spetsarna helt genomskinliga men längst in vid fästet mot kabeln har de fortfarande lite färg. Färgen spelar ingen roll, för de är helt underbara att sticka med! Några varv då och då, så ska ärmarna snart vara klara. Men visst kliar det i fingrarna att plocka fram de nyinköpta garnerna....

Snart är ledigheten slut och det blir till att plocka fram jobbsticket igen.... Men ännu har jag några lediga dagar framför mig som jag ska njuta av, innan vardagen tar vid!!

På återseende.

3 kommentarer:

Ingela sa...

Nu är jag lite avundsjuk. Jag vill också klämma garn på garntjänst. Men har jag tur kanske det blir så i sommar. Hoppas att ni har haft en underbar resa och att hundarna skött sig :) Min växer och blir bara större och större. Hon är 1 år nu. Tror dina också att de är små som knähundar?/Ingela

Hedvig sa...

Oj vad härligt! Där har jag aldrig varit... :)

Anonym sa...

Jo, nog blir man avis alltid =)