Sidor

söndag 3 april 2011

Vart tog den här veckan vägen??

Jisses vad tiden rinner iväg! Är det bara för att våren är i antågande? Sen sist har det inte hänt så mycket nytt. Men i torsdags hittade jag de här "groddarna":
Vitsippor, ser det ut att bli av dem. Samtidigt ligger isen kvar på tjärnen intill!

Fåglarna håller ett förskräckligt väsen, så nog är det vår.
Ett annat vår täcken är mannens leende på läpparna!! Anledning?? - Husbilen kom ut ur vinterförvaringen i fredags, 1 april. Trots dis och dimma hela helgen har han gått omkring och skinit som en sol! Tänk vad lite som behövs.

Så var mina hemlisar klara! Trots att jag inte är nån fena på broderi, så är jag riktigt nöjd med min prestation!
I brist på modeller, så tager man vad man haver... Lila rosett till F och rosa till A. Hoppas kusinerna blir glada för sina mössor!
Ja, nu måste jag hitta på nåt nytt att ta med till jobbet, det får ju inte vara för avanserat, när det ska stickas på natten.

M och jag har som vanligt dragit iväg på långrunda i veckan. Eftersom det vanliga fältet är fullt med gäss och ännu mer av det de lämnar efter sig, fick vi hitta nya fält för hundarna att springa på. Och vissst finns det fält inom ett inte alltför långt avstånd. Och rusar, de gör de...

Och trötta blir de, skööönt, för oss tvåbeningar.

Gammel-Line tycker livet är pest, när det blir koppel på och promenaden ska gå vidare...

Idag har vi varit och firat svärsonen, som fyllt 40år i veckan som gick! Hur gick det till? Jag är ju bara 30, eller är det 35? Kanske är det några år till, men jag känner mig fortfarande ung och galen! Fast den känslan kanske aldrig försvinner..... Skit samma! I vilket fall som helst så kommer det att bli Gutefår på hästgården där dottern och svärsonen bor! Ja, det är väl tur att de unga på pappret också!!

I veckan som kommer börjar Winnie och jag på fortsättningskursen i agility. Det ska bli så skönt att komma igång igen. Förhoppningsvis kommer vi att kunna alla hindren när kursen är slut, även balanshindren! Winnie tycker att de är läskiga, men med träning ska vi nog lyckas till slut! Skam den som ger sig!

Nej, go' vänner, nu får ni ha en skön avslutning på helgen.

På återseende.

6 kommentarer:

mary-ann sa...

Visst är det härligt när man ser hundarna sträcker ut varje muskel och sena i kroppen :) och vår...den hoppas jag att den är på G :D

Anonym sa...

Mössorna är helt underbara ♥ Jag är övertygad om att flickorna kommer att bli överförtjusta =)
Tur man vände den vackra sidan till *hehe*
Tack för alla härliga rundor!

Skaparglädje sa...

Några vitsippor har inte jag sett än, fast om jag börjar kratta bort lite löv så finns de säkert där under.
Vill du och mannen ut och provköra husbilen, så är ni välkomna att ta en tur till Småland och hälsa på, det är ju inte så långt.
Kram!

Anita sa...

Så fina mössorna blev. Och vilka härliga hundbilder. Det är så härligt att se de fyrbenta vännerna "rejsa" runt av glädje.

Eva Hudin sa...

Mössorna blev ju bara sååå! Och våren är bara sååå, även om vissa dagar är mer höstlika. Och lyckliga hundar är också bara sååå! Och glada makar, förstås...

Ulis sa...

Snygga mössor. Det kommer att gå bra med balanshindrena också ska du se. Övning ger färdighet.