Sidor

tisdag 15 mars 2011

Tisdag.

Ja ,så har det varit stickcafé igen. Tiden bara rusar iväg. Men så är det när man har trevligt. Det eldades i den öppna spisen idag. Den gamla Köpmangården är ganska otät, så när det blåser, behövs extra värme, och det fick vi.
Även om käklederna får en hel del gymnastik, så är vi faktiskt ganska flitiga med händerna också!
Våran "fröken", Eva, har ett garnlager som aldrig tycks ta slut. (Om jag inte minns fel köpte hon en massa garn när en garnaffär slog igen för många år sen). Förra veckan hade hon "utförsäljning" från en shoppingvagn och då fick de här följa med hem:

Mohair Lyx 5 nystan á 50g, i en blålila färg som säkert kan bli en tröja eller kofta, om inte annat så med hjälp av mina andra rester Mohair! Japp, så gick det med det köpstoppet på garn! Jag hade ju bestämt att det inte skulle bli mer garn innan Symässan!
Jag fick stickat på mannens sockor i gårkväll och de följde med till stickcaféet idag, så första socken är nästan klar! Det går ju faktiskt ganska fort när man väl sätter fart! Det är den där hälen som stoppar upp det. I alla fall om man, som jag, stickar om den tre gånger innan det blir rätt! Förhoppningsvis ska väl även jag få flyt på sockstickningen.

I går när jag fixade middagen, hade jag spisvakt!
Gammel-Line bestämde sig för att maten på spisen var till henne och ingen annan. Så där stod hon och spanade tills det var klart. Det måste ha luktat gott, eftersom hon inte gav upp. Ja, vem kan motstå sådan uthållighet? Inte jag i alla fall, så visst blev det lite rester till henne, och de andra två, när vi ätit klart!
I kväll hade jag tänkt mig årets första agilityträning! Men det blir inget av. Jag är så frusen och hängig att det är bättre att stanna hemma, för det går inte att motivera hundarna, när man själv saknar motivation. Känns som om jag skolkar, för nästa vecka är det "uppkörning" för fortsättningskursen och vi hade verkligen behövt träna........Kanske att det kan bli en tur till Klubben till helgen? Vi får se.

Ja, då blir det stugvärmen i kväll, med ett par sockor på stickorna (i bästa fall), och kanske lite TV-tittande?

Ha de' gott!

2 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Visst går tiden fort när man har trevligt.
Gammel-Line var väl värd lite rester.

Skaparglädje sa...

Vad trevligt ni verkar ha det på stickcaféet! Och ni får ju lite gjort också.
Själv har jag maginfluensan så här blir inget gjort, är lite bättre idag men inte helt återställd.