Sidor

torsdag 10 mars 2011

Sol,vind och vatten?

Solen, den har lyst med sin frånvaro. Men desto mer vind och vatten har det varit idag!! Långpromenaden med M och labbarna började i stormvindar! Efter ett tag kom snöblandat regn! Vilket övergick i riktigt regn innan vi kom hem! Blöta och kalla blev vi, så vi kortade faktiskt av den tänkta promenaden och genade genom skogen. Där kom vi i lä för de värsta vindarna. Väl hemma, blev det till att pyssla om sig själv. På med torra kläder, koka en kanna te och värma nån fralla i micron. Sakta tinade jag upp! Sen blev det inte gjort mer idag. Surfade runt på en massa stickbloggar.....Ni vet man länkar sig vidare, och vidare, och vidare......till slut har man ingen aning om var man började? Naturligtvis hittar man en massa att fylla "att göra listan" med. Pulsvärmare tex! Kan vara bra när man tränar hund.

Vi längtar tills det ser ut som på bilden!

Igår blev det inte stickat en endaste maska! Fastän jag bestämt att det skulle stickas flitigt på mannens sockor, medan hyrfilmen rullade på. Men när vi väl bokat oss i soffan hade all sticklust försvunnit, så det blev bara film i går, "Hämnden" med Mikael Persbrandt. Klart sevärd. Men i kväll så gör jag ett nytt försök med sockorna!

På återseende!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, fy för attan så kall jag var... men efter en varm dusch, så hade jag nästan tinat. Idag meddelade målaren att han är ledig imorrn!! Livet är stenkul... not =(... vet i sjutton om mantrat: Det blir fint när det är färdigt, hjälper *s*
Ses imorrn!
kram