Sidor

måndag 6 december 2010

Vattenväg?

Här går vi nästan varje dag. På ena eller andra hållet längs med ån, som delar byn i två delar. Det är lika vackert nu på vintern som det är på sommaren, då skärgårdsbåten Axel tuffar upp mot kyrkan och ändhållplatsen. Med Axel kan vi komma in till Karlskrona centrum. Det är perfekt varma sommardagar, när man vill slippa bilen och parkeringbekymmer. Men nu är det kallt och vinter och fortsätter kylan blir det is även på ån.....
Sovit idag, så hundpromenaden blev under sen eftermiddag och inte så lång. SOLEN var framme en liten stund. Gott! Efter gårdagens blötsnö och plusgrader hade det bildats skare på snön. Inget bra tyckte vovvarna som inte kunde springa och tramsa som de brukar. Särskilt gammel Line tyckte att det var jobbigt idag. Lite på sniskan blev kortet taget, men so what!


Strumpor stickas det på för fullt.....Ja, ja det går inte så fort som jag skulle vilja, men i alla fall. Ett par vita som åker med till jobbet och så regiasockorna........ som stickas efter Drops mönster 122-24.

Jag har lyckats få till hälarna på båda sockorna. Den vita med förstärkt häl och hälkil. Och vad den andra hältypen kallas har jag ingen aning om, men pilligt var det!

På onsdag är det visning av huset igen. Hoppas att det är den sista visningen och att det är nån där ute som vill flytta in här efter oss......

Ha de gott go´vänner!

4 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Hej Siv, det är roligt att sticka för att därefter tova i maskinen, så prova det. Tofflorna har jag stickat i Fritidsgarn, och de blir varma och goa. Jag har sytt fast sulor under dom för att det inte ska krypa in så mycket Disa-hår i tofflorna. Jag använde ett grovt och slitstark tyg. Jag stickar mina strumpor med förstärkt häl eftersom alla sockor och strumpor har en tendens att gå sönder just där. En liten enkel åtgärd för att slippa hål alltså!

Anonym sa...

Har aldrig stickat strumpor med förstärkt häl....men det ser himla fint ut och är säkert jättebra. Det är ju hälarna som slits mest.
Ses kanske i eftermiddag, om du känner för det =)

Hedvig sa...

Stackars vovvarna i skaren! Fast det måste vara skönt att ha så långa ben som dina så här på vintern... ;)

Ha en bra dag
/Hedvig

mammas glutenfria blogg och nattstickan sa...

Jag har Regia-garn liggande så det kanske vore en ide att sticka lika dana. ska kolla in Drops-mönstret.