Sidor

måndag 29 november 2010

Ännu mer snö!

Första advent. Staken på plats och första ljuset tänt.  Mer juligt än så här blir det inte hos oss i år.
Helgen har varit stillsam. Snön har yrt runt knutarna och ingen har varit sugen på att gå ut! Jag har stickat till Stockholm Horse Show, hela helgen. Inte gjort så mycket mer. Bara vilat och det var behövligt. Några lussebullar blev det bakat i söndags. Inte alls fel till eftermiddagskaffet, och resten åkte in i frysen.

Mohairtröjan är färdig och på barnbarnets blå tröja saknas bara ett par varv på halskanten, bild kommer. Känner mig jättenöjd.
Idag hade vi tid hos vår veterinär här i byn. Det var Winnie som stod på tur. Så M och jag bestämde att vi skulle ta hundpromenaden i anslutning till veterinärbesöket. Michelingubben skulle se tunn ut i jämförelse med mig, när jag fått på alla kläder för att trotsa snöovädret.  Men ut kom vi och Winnie fick sin spruta och sen.... drog vi till skogs! Mycket mindre vind och betydligt behagligare.
Om hundarna trivdes? Det är bara förordet! Det var som vanligt mycket spring och lek. Labbarna hittade en "pöl" att bada i också, vilket inte var lika uppskattat av mina ridgebacks, som gjorde allt för att hålla sig undan från vattenstänk.

Nu får gärna snön ligga, när den väl kommit. Men som vanligt här i södra delen av Sverige, kommer det väl att regna om ett par dagar! Suck...... Men det blir till att njuta så länge det varar.

Hinner nog ta de sista varven på den blå tröjan innan det är dags att ta bussen till jobbet.
På återseende.

2 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Siv, jag jobbar på med tofflorna, jag broderar med kedjestygn och ska tova ett motiv med tovnål. Jag jobbar på fri hand och det ser nu inte alls ut som jag tänkt mig. Oj, vad mycket snö ni fått. Inte alls lika mycket här, men vitt är det i alla fall och kallt. Så sugen jag blir på lussebullar när jag ser bilden på de du bakat.

Anita sa...

När man ser sådana bilder ser det riktigt trevligt ut med snö.