Sidor

fredag 29 oktober 2010

Trädgårdarbete

Efter att i går ha gått en riktigt lång promenad i bokskogen på Tromtö var hundarna så här trötta.
Jag hade glömt att ladda batteriet till kameran så det blev bara en bild från våran promenad. Visst är hösten vacker!

Idag har det blivit lövräfsning och allmän upprensning i trädgården. Som vanligt har jag haft sällskap av Misse! Hon har sprungit och tramsat runt omkring mig och varit allmänt svårfångad på bild. Nu är krukorna tömda och löven ligger på komposten. Det blev tomt utan krukorna, så jag får se om det blir något nytt i dom, som kan klara vintern.

Mitt upprivegarn har börjat att ta ny form av ett bakstycke. Denna gång blir det ett basmönster på en rundhalsad tröja. Men jag kommer att sticka den i alpstickning i stället för slätstickning. Bara aviga och räta, så då kan den följa med till mitt nattjobb. Har kommit en liten bit ovanför resåren. Bild kommer....  Sockorna i regiagarnet har jag lagt på is ett tag till. Måste bestämma mig för ett mönster....Hur svårt kan det vara?

Siv

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Det ser ut som ridgar, men jag gissar bara. Första siamesen blir sällan eller aldrig den sista. Rasen är mycket speciell, de är så särpräglade och olika andra kattraser. Och så är de ju vackrast! Härligt när det är fullsatt i soffan...