Sidor

onsdag 27 oktober 2010

Rensning

Så var mina nätter gjorda för denna gången.
Idag har det varit en seg dag. Jag började med att städa den där lådan där all post hamnar innan den sätts på plats i pärmar. Lådan var överfull, så det har tagit hela dagen att få ordning. SUCK. Varför väntar jag så länge innan det blir gjort?
Misse, huset 10-åriga "tum-katt" (extra tå, som en tumme) tyckte att jag behövde sällskap under arbetet. Medan Alliz, siames, hade intagit högsätet. Varifrån hon har full koll på hela köket!

Tog fram min stickning när allt i lådan var ordentligt undanstoppat i pärmar. Men jag är inte alls nöjd med resultatet, så nu har jag rivit upp den för andra gången! Det får bli ett annat mönster nu. Mannen kommer med uppmuntran om att garnet räcke länge om jag ska riva upp alla arbeten minst en gång! Så här långt hade jag kommit innan garnet blev nystan igen:

Men restgarnsmössan är faktiskt färdig. Tyvärr är jag ingen bra fotograf....men den blev ganska söt.


Började sticka strumpor av mitt regiagarn. Stickor 2½, herre min je vad pilligt! Letade i gömmorna efter strumpstickor och konstaterade att det var länge sen jag inhandlade dylika verktyg. Kolla in priset:
Hittade mönster till regiagarnet på stickameras blogg-sida, under gratis mönster. Får se om det blir sådana, eller om det blir vanlig slätstickning. Mitt garn är inte enfärgat, så jag är tveksam om det fina mönstret kommer att synas. Med andra ord nya beslut att fundera över!

Nu blir det till att surfa runt bland mönster, och försöka hitta nåt som passar mitt upprivegarn.

På återseende

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Jag har två orientalpojkar, och jag har haft flera siameser. Underbara varelser!
Jag repar också upp, och har börjat inse att jag endast ska införskaffa garn som är LÄTT att repa upp. Trevlig Helg!

Eva i Falkenberg